Privacybeleid
Privacybeleid ClassPass
Laatst bijgewerkt: 26 juli 2024
ClassPass respecteert uw recht op privacy. In dit Privacybeleid wordt uitgelegd wie wij zijn, hoe wij en onze Bedrijvengroep (zie definitie hieronder) persoonlijke gegevens over u verzamelen, delen en gebruiken en hoe u uw privacyrechten kunt uitoefenen.
Dit Privacybeleid is van toepassing op onze website op classpass.com en onze mobiele applicaties (gezamenlijk de ' Site ') en andere services die we periodiek kunnen leveren. Als u vragen of opmerkingen over ons gebruik van uw persoonlijke gegevens hebt, zie dan het gedeelte ' Contact opnemen ' hieronder.
De Site is niet bedoeld voor en niet gericht op personen jonger dan 18 jaar en we verzamelen niet willens en wetens gegevens over personen jonger dan 18 jaar. Als u gegevens aan ons verstrekt door middel van registratie of op enige andere manier op de Site, dan moet u 18 jaar of ouder zijn.
Inwoners van bepaalde landen en Amerikaanse staten, waaronder Californië, dienen de extra privacyverklaringen in het gedeelte ' Speciale Voorwaarden ' hieronder te raadplegen.
1. Wat doet ClassPass?
ClassPass stelt consumenten ( 'ClassPass-gebruikers' ) in staat om een grote verscheidenheid aan door fitnessstudio's, sportscholen, trainers, locaties of andere derden via ons platform aangeboden en geleverde fitness-, recreatieve en wellnesslessen te zoeken, te reserveren en bij te wonen ( 'Partners' ). De ClassPass-bedrijvengroep is wereldwijd actief en omvat Mindbody, Inc. (samen de ' Bedrijvengroep '). Raadpleeg hier het privacybeleid van Mindbody, Inc.
2. Welke persoonlijke gegevens verzamelt ClassPass?
We verzamelen of ontvangen persoonlijke gegevens op verschillende manieren. Vaak kiest u welke gegevens u verstrekt, maar soms hebben we bepaalde gegevens nodig om de Site en de via de Site voor u toegankelijke diensten aan u te leveren en u in staat te stellen die te gebruiken.
Persoonlijke gegevens die u ons verstrekt.
Er zijn verschillende manieren waarop u persoonlijke gegevens aan ons kunt verstrekken, zoals:
- Het aanmaken van een account. Als u een ClassPass-gebruikersaccount aanmaakt, moet u gegevens zoals uw naam, e-mailadres, telefoonnummer, plaats van registratie en een wachtwoord verstrekken. Als u een aankoop doet of zich registreert voor lidmaatschap, moet u factuur- en betaalgegevens verstrekken. U kunt optioneel meer gegevens aan uw account toevoegen, zoals uw geboortedatum, geslacht, foto en adres. Als u een ClassPass-partner bent, vragen we u om uw naam, adres, telefoonnummer, e-mailadres, creditcardgegevens, btw-nummer en gegevens over uw bedrijf, zoals de namen van de instructeurs en mensen die uw lessen geven en uw diensten leveren, en de e-mailadressen van gemachtigde personen in uw account. We verwerken en bewaren ook betalingsgegevens, zoals aankoopgeschiedenis en factureringsgegevens.
- Publiceren en uploaden. We verzamelen persoonlijke gegevens over u als u die op onze Site verstrekt, publiceert of uploadt, bijvoorbeeld als u een enquête invult of een beoordeling of recensie over lessen plaatst.
- Communicatiegegevens. We kunnen u berichten sturen over onze diensten en producten en die van onze Bedrijvengroep, of namens of op initiatief van Partners of ClassPass-gebruikers. Zo kunnen we Partners bijvoorbeeld in staat stellen om via onze Site sms'en of berichten in de app naar ClassPass-gebruikers te sturen over een aanstaande reservering. ClassPass ontvangt gegevens over zulke oproepen, sms'en of andere berichten, inclusief de datum, het tijdstip en de inhoud van de berichten.
- Instructeursgegevens. ClassPass-partners kunnen informatie verstrekken over instructeurs en andere personen die voor hun bedrijven werken. Het is de verantwoordelijkheid van ClassPass-partners om instructeurs en anderen ervan op de hoogte te stellen dat hun gegevens met ClassPass zullen worden gedeeld. Dit kunnen ze bijvoorbeeld doen met een link naar dit Privacybeleid. U mag ons geen gegevens over iemand anders verstrekken, tenzij u de nodige toestemming van de andere persoon heeft om hun gegevens met ons te delen zodat wij deze kunnen gebruiken.
- Gegevens van derden. Als u een ClassPass-gebruiker bent, mag u ons geen gegevens over iemand anders verstrekken, tenzij u de nodige toestemming van de andere persoon heeft dat wij die gegevens van u mogen ontvangen en gebruiken, bijvoorbeeld als contactgegevens voor noodgevallen of voor aanbevelingen.
Automatisch via uw gebruik van de Site verzamelde persoonlijke gegevens.
- We registreren gebruiksgegevens als u onze Site bezoekt of anderszins gebruikt, bijvoorbeeld als u content of advertenties (op onze Site of elders) bekijkt of aanklikt, een zoekopdracht uitvoert, browset, een reservering maakt of een van onze mobiele apps installeert of updatet. De gegevens die we automatisch verzamelen, kunnen met name gegevens zoals IP-adres, apparaattype, unieke apparaatidentificatienummers, browsertype, globale geografische locatie (bijvoorbeeld op land- of plaatsniveau), taal- en marketingvoorkeuren en andere technische gegevens omvatten. We kunnen ook gegevens verzamelen over de manier waarop uw apparaat met onze Site heeft gecommuniceerd, zoals geopende pagina's en aangeklikte links.
- We kunnen ook nauwkeurige geografische locatiegegevens over uw mobiele apparaat verzamelen als u ons daarvoor toestemming gegeven hebt via uw apparaatinstellingen. We kunnen deze gegevens gebruiken om onze services te leveren, te promoten en te verbeteren (bijvoorbeeld door u lessen in de buurt van uw locatie te tonen) en om aanverwante redenen, zoals voor fraudepreventie en beveiliging. Bepaalde functies van de mobiele applicatie werken mogelijk niet als u er niet mee instemt uw geografische locatiegegevens te verstrekken.
Via andere bronnen verzamelde persoonlijke gegevens.
- We kunnen persoonlijke gegevens over u ontvangen uit andere bronnen, zoals openbare databases, strategische en gezamenlijke marketingpartners, socialemediapagina's en -platforms, mensen met wie u bevriend of anderszins via socialemediaplatforms verbonden bent, onze Bedrijvengroep en andere derden. Waar we die mogelijkheid bieden, kunt u er bijvoorbeeld voor kiezen de gegevens van uw ClassPass-gebruikersaccount te delen met een extern netwerk zoals Facebook. Als u dat doet, ontvangen wij enkele gegevens van uw Facebookaccount. De exacte gegevens die we ontvangen zijn afhankelijk van uw instellingen bij het externe netwerk, maar doorgaans ontvangen we basisgegevens van uw profiel zoals uw gebruikersnaam, e-mailadres, leeftijdscategorie, geslacht, gekozen taal, land, vriendenlijst en andere openbare gegevens.
- Zoals hierboven vermeld, kunnen wij uw persoonlijke gegevens van de Partner ontvangen als u instructeur bent of op een andere manier werkzaam bent in een van de vestigingen van onze Partners.
Van Partners verzamelde persoonlijke gegevens over ClassPass-gebruikers
Onze Partners kunnen ervoor kiezen ons feedback te verstrekken over het gebruik van hun faciliteiten of services door onze ClassPass-gebruikers.
3. Wat doet ClassPass met de persoonlijke gegevens die het verzamelt?
ClassPass gebruikt persoonlijke gegevens die het ontvangt voor verschillende doeleinden:
- Site: voor het exploiteren en onderhouden van onze Site en de via onze Site aangeboden producten en services. We gebruiken persoonlijke gegevens van ClassPass-gebruikers bijvoorbeeld om uw reserverings- en aankoopverzoeken, inclusief betalingen en kosten voor late annulering of het niet nakomen van afspraken, te verwerken en om uw ervaring op onze Site te personaliseren, bijvoorbeeld door het aanpassen van de content of de ervaringen die we u tonen en voor de doeleinden in onze Gebruiksvoorwaarden. We gebruiken door Partners beschikbaar gemaakte persoonlijke gegevens over instructeurs om deze weer te geven bij planningen, inclusief beoordelingen, op onze Site.
- Communicatie: om contact met u op te nemen via e-mail, telefoon, post, berichten en pushmeldingen op onze websites of in onze apps en op andere manieren. We sturen u berichten over de beschikbaarheid van onze Site, beveiliging, klantenservice of andere servicegerelateerde zaken. We sturen ook berichten over de Site, updates, herinneringen en promotionele berichten in overeenstemming met uw communicatievoorkeuren. We kunnen u ook op initiatief van Partners of ClassPass-gebruikers namens hen berichten sturen over een aankomende reservering. U kunt uw communicatievoorkeuren op elk gewenst moment wijzigen. U kunt zich niet afmelden voor de ontvangst van serviceberichten van ons, zoals juridische en beveiligingskennisgevingen. Houd er rekening mee dat we tijdens telefoongesprekken met partners en andere derden via Zoom kunnen vragen of u aanvullende informatie per sms wilt ontvangen. Als u akkoord gaat, zullen het door u opgegeven telefoonnummer en toestemming niet worden verkocht aan of gedeeld met externe aanbieders of partners voor marketing- of promotionele doeleinden.
- Klantenservice: in verband met vragen aan of zaken voor de klantenservice, zoals het onderzoeken, beantwoorden en oplossen van klachten en serviceproblemen.
- Sociaal: om functionaliteit te leveren waarmee ClassPass-gebruikers contact kunnen leggen met en gevonden kunnen worden door andere ClassPass-gebruikers.
- Marketing: voor onze marketingdoeleinden en die van onze Bedrijvengroep. Dit omvat het ontwikkelen van onze marketingstrategieën, het aan u sturen van marketingcommunicatie via e-mail, sms en telefoon, het weergeven van gerichte digitale marketing via websites en apps van derden, het aanbieden van wedstrijden, sweepstakes of andere promoties en het verwerken van gerelateerde beloningen of kortingen. U heeft controle over welke marketing u van ons ontvangt, zoals beschreven in het gedeelte ' Uw gegevensbeschermingsrechten ' hieronder en (voor inwoners van bepaalde landen en Amerikaanse staten, waaronder Californië) in het gedeelte ' Speciale voorwaarden '.
- Onderzoek en ontwikkeling: voor onderzoeks-, analytische, administratieve en rapportagedoeleinden, om nieuwe producten, functies en ideeën te ontwikkelen en te testen, om meer inzicht in onze klanten en onze Site te krijgen en om onze Site, producten en services verder te ontwikkelen en te verbeteren.
- Beveiliging, onderzoek en kwalificatie: om de veiligheid van onze Site te waarborgen, bijvoorbeeld om uw identiteit te verifiëren, om mogelijke fraude of andere overtredingen van onze Gebruiksvoorwaarden of dit Privacybeleid te onderzoeken of te voorkomen en/of in verband met mogelijke pogingen om ClassPass-gebruikers, Site-bezoekers, Partners en andere derden te schaden, en om te controleren of u in aanmerking komt voor acties die we van tijd tot tijd aanbieden, zoals gratis proefperiodes.
- Zakelijke en operationele ondersteuning: om fusies, overnames, reorganisaties, faillissementen en andere zakelijke transacties zoals financieringen te beoordelen en uit te voeren, en om onze zakelijke processen, boekhouding, audits, compliance, archivering en juridische zaken te beheren.
- Overig: voor alle andere op het moment van verzamelen aangegeven doeleinden of anderszins met uw toestemming.
4. Met wie deelt ClassPass mijn persoonlijke gegevens?
We kunnen uw persoonlijke gegevens verstrekken aan de volgende categorieën ontvangers of onder de volgende omstandigheden:
- Met serviceproviders en partners die ons gegevensverwerkings- en andere diensten verlenen (bijvoorbeeld om onze Site te ondersteunen, functionaliteit op onze Site te leveren of de beveiliging van onze Site te verbeteren, betaalkaartverwerkers, klantenserviceaanbieders, hostingproviders, planningsproviders en aanbieders van marktonderzoek- en marketingdiensten) of die anderszins persoonlijke gegevens verwerken voor doeleinden die in dit Privacybeleid beschreven worden of die aan u gemeld worden als we uw persoonlijke gegevens verzamelen.
- Met onze Bedrijvengroep om hen te helpen de Site en hun eigen diensten en producten te ontwikkelen, te verbeteren, te analyseren en aan te bieden, en voor de interne doeleinden en marketingactiviteiten van onze Bedrijvengroep. Dit omvat het toesturen van marketingcommunicatie via e-mail, sms en telefoon, en gerichte digitale marketing over hun diensten en producten;
- Aan Partners die lessen, activiteiten of ervaringen beschikbaar stellen die u als ClassPass-gebruiker via onze Site reserveert of gebruikt en hun externe providers, zodat ze de betreffende reservering of activiteit kunnen verwerken en lessen en diensten aan u beschikbaar kunnen stellen.
- Uw naam, foto en andere aan uw ClassPass-gebruikersaccount gekoppelde informatie is zichtbaar voor andere ClassPass-gebruikers zodat zij u kunnen zoeken en contact met u kunnen leggen op ClassPass. U kunt voorkomen dat andere ClassPass-gebruikers naar u kunnen zoeken door uw voorkeuren aan te passen via het tabblad Privacy in uw Accountinstellingen.
- Als u uw ClassPass-gebruikersaccount synchroniseert met een extern netwerk zoals Facebook of als u ons uw contacten verstrekt zoals die bijvoorbeeld zijn opgeslagen in uw mobiele telefoon, dan kunt u zien welke van uw contacten gebruikmaken van ClassPass. Als die contacten ClassPass-leden zijn, dan kunnen zij ook zien dat u ClassPass gebruikt.
- Als u een vriendschapsverzoek van een andere ClassPass-gebruiker accepteert, dan kan die ClassPass-gebruiker behalve uw naam, foto en andere aan uw account gekoppelde informatie ook uw gevolgde en aanstaande lessen, uw resultatenbadges, uw favoriete studio's, uw vriendschappen en andere profielinformatie (tezamen ' Profielinformatie ') zien. We kunnen uw Profielinformatie naast of in verband met advertenties, aanbiedingen en andere berichten aan uw ClassPass-vrienden gebruiken, communiceren en weergeven, bijvoorbeeld door een e-mail naar een van uw ClassPass-vrienden te sturen om voor te stellen dezelfde les als u te gaan volgen. Als u niet meer wilt dat uw Profielinformatie op deze manier met uw ClassPass-vrienden gedeeld wordt, kunt u dat aanpassen via het tabblad Privacy in uw Accountinstellingen.
- Met iedereen die het openbare gedeelte van onze Site bezoekt, bijvoorbeeld via lijsten met locaties en planningen, openbare profielen, recensies of beoordelingen van lessen. Als ClassPass-gebruiker moet u zich ervan bewust zijn dat alle content of informatie die u verstrekt in openbare gedeeltes van onze Site, gelezen, verzameld en gebruikt kan worden door andere gebruikers, willekeurige bezoekers en andere sites (zoals zoekmachines).
- Met bevoegde rechtshandhavingsinstanties, toezichthouders, overheidsinstellingen, rechtbanken of andere derden als we van oordeel zijn dat gegevens verstrekken onder de toepasselijke wet- of regelgeving noodzakelijk is om onze wettelijke rechten uit te oefenen, vast te stellen of te verdedigen of om de vitale belangen van u of andere personen te beschermen.
- In verband met een feitelijke of mogelijke fusie, verkoop, overname, investering, toewijzing, reorganisatie, joint venture of volledige of gedeeltelijke overdracht van de activiteiten, activa of filialen van ClassPass of bedrijven van de Bedrijvengroep, bijvoorbeeld als ClassPass ooit een faillissementsaanvraag of vergelijkbare procedure zou starten, mits we de betreffende derde melden dat die uw persoonlijke gegevens alleen mag gebruiken voor de in dit Privacybeleid beschreven doeleinden.
- Aan uw programmamanager (zoals uw werkgever of vergelijkbare entiteit) als u deelneemt in oplossingen voor grote ondernemingen of het bedrijfsprogramma van ClassPass.
- Aan andere personen, met uw toestemming voor de verstrekking of anderszins in overeenstemming met toepasselijke wetgeving.
5. Hoe houdt ClassPass mijn persoonlijke gegevens veilig?
Wij gebruiken beveiligingsprocedures en -maatregelen om de persoonlijke informatie die we over u verzamelen en verwerken te beschermen. We controleren onze systemen op mogelijke kwetsbaarheden en aanvallen. Het is echter niet mogelijk om de veiligheid van uw gegevens voor 100% te garanderen.
6. Internationale doorgifte van gegevens
Uw persoonlijke gegevens kunnen worden doorgegeven naar en verwerkt in andere landen dan het land waarin u woont, waaronder landen buiten de EER, het Verenigd Koninkrijk, Zwitserland, Japan en Canada (inclusief Quebec). De gegevensbeschermingswetgeving in die landen kan anders zijn dan de wetgeving in uw land (en in sommige gevallen minder bescherming bieden). De servers van onze Site bevinden zich in de Verenigde Staten, terwijl onze Bedrijvengroep en onze externe dienstverleners en partners over de hele wereld actief zijn. Dat betekent dat als we uw persoonlijke gegevens verzamelen, we die in een van die landen kunnen verwerken.
In sommige gevallen erkennen landen dat de wetgeving inzake gegevensbescherming van andere landen gelijkwaardig is aan hun eigen normen. De Europese Commissie heeft bijvoorbeeld een lijst opgesteld van landen buiten de EER die een passend niveau van gegevensbescherming bieden volgens de normen van de EER. Deze lijst kan worden geraadpleegd op https://commission.europa.eu/law/law-topic/data-protection/international-dimension-data-protection/rules-international-data-transfers_en).
Mocht dit niet het geval zijn, dan nemen wij passende maatregelen volgens de toepasselijke wetgeving om te waarborgen dat uw persoonlijke gegevens beschermd blijven in overeenstemming met dit Privacybeleid. Dit doen we bijvoorbeeld door middel van standaardcontractbepalingen (zoals de Europese modelcontractbepalingen en het Britse addendum met betrekking tot internationale gegevensoverdracht). Deze verplichten de bedrijven in de Bedrijvengroep en onze dienstverleners om de persoonlijke gegevens die zij verwerken en die afkomstig zijn uit de EER, het Verenigd Koninkrijk of andere rechtsgebieden met vergelijkbare wetgeving (indien van toepassing) te beschermen in overeenstemming met de lokale wetgeving inzake gegevensbescherming. Op verzoek kunnen wij u een kopie verstrekken van onze standaardcontractbepalingen (indien van toepassing) en informatie over andere soortgelijke passende maatregelen die wij nemen bij internationale gegevensoverdracht (zie ' Contact opnemen ').
7. Bewaren van gegevens
We bewaren persoonlijke gegevens die we van u verzamelen als we een voortdurende, gerechtvaardigde zakelijke noodzaak hebben om dat te doen (bijvoorbeeld om u een dienst te leveren die u hebt aangevraagd of om te voldoen aan toepasselijke wettelijke, belastingtechnische of boekhoudkundige vereisten).Als we geen voortdurende, gerechtvaardigde zakelijke noodzaak hebben om uw persoonlijke gegevens te verwerken, dan verwijderen of anonimiseren we die. Als dat niet mogelijk is (bijvoorbeeld omdat uw persoonlijke gegevens zijn opgeslagen in back-uparchieven), dan bewaren we uw persoonlijke gegevens op een veilige manier gescheiden van verdere verwerking totdat verwijderen mogelijk is.
8. Uw gegevensbeschermingsrechten
Als de toepasselijke wetgeving dergelijke rechten toestaat, hebt u de volgende gegevensbeschermingsrechten:
- U hebt het recht zich op elk gewenst moment af te melden voor de ontvangst van directmarketingberichten die we u sturen. Als u geen e-mailmarketing meer wilt ontvangen, klik dan op de link ' afmelden ' of opt-out in de marketingmails die u van ons ontvangt. Als u geen sms-berichten meer van ons wilt ontvangen, antwoord dan STOP op een van onze sms-berichten. Om u af te melden voor andere vormen van marketing (zoals post, telemarketing of gerichte digitale marketing) kunt u contact met ons opnemen zoals hieronder uitgelegd in het gedeelte ' Contact opnemen '.
- U kunt uw persoonlijke gegevens corrigeren of aanpassen door uw profiel op de Site te bewerken of door contact met ons op te nemen zoals hieronder beschreven in het gedeelte ' Contact opnemen '.
- U kunt uw persoonlijke gegevens verwijderen door contact met ons op te nemen zoals hieronder beschreven in het gedeelte ' Contact opnemen '.
- U kunt bezwaar maken tegen de verwerking van uw persoonlijke gegevens, ons vragen de verwerking van uw persoonlijke gegevens te beperken, de persoonlijke gegevens die wij van u hebben inzien of verzoeken om overdraagbaarheid van uw persoonlijke gegevens, zoals hieronder uitgelegd in het gedeelte ' Contact opnemen '.
- Als we uw persoonlijke gegevens met uw toestemming verzameld en verwerkt hebben, dan kunt u uw toestemming op elk gewenst moment intrekken. Het intrekken van uw toestemming heeft geen gevolgen voor de wettigheid van de verwerking die we voorafgaand aan uw intrekking uitgevoerd hebben en heeft geen gevolgen voor de verwerking van uw persoonlijke gegevens die uitgevoerd wordt op basis van andere wettige verwerkingsgronden dan toestemming (indien van toepassing). U kunt uw toestemming intrekken door contact met ons op te nemen zoals uitgelegd in het onderstaande gedeelte ' Contact opnemen .
Inwoners van bepaalde landen en Amerikaanse staten hebben aanvullende rechten met betrekking tot persoonlijke gegevens die door bedrijven worden verzameld. Raadpleeg hiervoor de extra privacyverklaringen in het gedeelte ' Speciale Voorwaarden ' hieronder.
Als u vragen hebt over uw rechten zoals uiteengezet in dit Privacybeleid, kunt u contact met ons opnemen zoals hieronder uitgelegd in het gedeelte ' Contact opnemen '.
9. Sites van derden
Onze Site kan koppelingen naar sites of mobiele apps van derden bevatten, zoals socialemediafuncties en andere gerelateerde tools. Houd er rekening mee dat ClassPass geen controle heeft over die gekoppelde websites en apps en dat dit Privacybeleid niet van toepassing is op gegevens die u verstrekt aan de eigenaar van die websites of apps. We raden u aan om het privacybeleid te lezen van websites of apps van derden die u bezoekt of gebruikt voordat u gegevens aan hen verstrekt.
10. Wijzigingen in dit Privacybeleid
Door gebruik te maken van onze Site, gaat u akkoord met dit Privacybeleid. We kunnen dit Privacybeleid van tijd tot tijd bijwerken. Eventuele wijzigingen die we aanbrengen, worden van kracht zodra we een aangepaste versie van het Privacybeleid op classpass.com plaatsen. Als we substantiële wijzigingen aanbrengen in het Privacybeleid, zullen we passende maatregelen nemen om u op de hoogte te stellen, in overeenstemming met het belang van de wijzigingen en zoals vereist door de toepasselijke wetgeving. Als u na kennisgeving van dergelijke wijzigingen onze producten en diensten blijft gebruiken, betekent dit dat u ze hebt geaccepteerd. Uw voortgezet gebruik van deze Site na kennisgeving van wijzigingen impliceert uw instemming met dit Privacybeleid en eventuele wijzigingen. Als u het niet eens bent met de wijzigingen, dient u te stoppen met het gebruik van onze producten en diensten, voor zover van toepassing. Het is uw verantwoordelijkheid om de meest recente versie van het Privacybeleid te lezen, te begrijpen en ermee in te stemmen. De vermelding ' Laatst bijgewerkt ' bovenaan het Privacybeleid geeft aan wanneer het voor het laatst is gewijzigd.
11. How to Contact Us
If you have any questions or concerns about our use of your personal information, please contact us as follows:
- If you are a ClassPass User, your data is processed by ClassPass USA LLC, and you may contact us here.
- If you are a ClassPass Partner, your data is processed by ClassPass, LLC, and you may contact us within the Partner Dashboard.
Alternatively, you may reach us at the following address:
ATTN: Legal Department - Privacy Policy Questions
ClassPass
651 Tank Farm Road
San Luis Obispo, CA 93401
12. Special Terms (US Residents)
If you are a resident of certain states with comprehensive privacy laws, including but not limited to California, Colorado, Connecticut, Delaware, Iowa, Indiana, Montana, New Jersey, Oregon, Texas, Tennessee, Utah or Virginia, state privacy laws require that we disclose additional information to you about the processing of your personal information and your privacy rights.
Depending on how you interact with us, in the previous 12 months we have collected the categories of personal information from the sources set out at Section 2. We collect this information for the purposes set out at Section 3 and otherwise to accomplish our business and operational purposes (including for audits, helping to ensure the security and integrity of our systems, debugging, the effective operation of our Site and business, internal research and quality purposes), and we may disclose such categories to the third parties set out at Section 4 in furtherance of those purposes. For further information, please contact us as explained in the "How to Contact Us" section.
Certain states, such as California, provide residents a right to limit the use of their sensitive personal information. However, we do not engage in uses or disclosures of sensitive personal information that would trigger the right to limit under state law.
To the extent that we are in possession of de-identified data, we commit to maintaining and using de-identified data without attempting to re-identify the data.
We retain your personal information as described under the “Data Retention” section above.
Currently, our Site does not recognize “Do-Not-Track” requests.
If you are a resident of any of the states listed above, you may have the right under applicable local data protection laws to exercise the following rights regarding your personal information, subject to certain exceptions and limitations:
- for certain categories of personal information, the right to request a list of what personal information (if any) we disclosed to third parties for their own direct marketing purposes in the preceding calendar year and the names and addresses of those third parties;
- the right to know the categories and specific pieces of personal information we collect, use, disclose, and sell about you, the categories of sources from which we collected your personal information, our purposes for collecting or selling your personal information, the categories of your personal information that we have either sold or disclosed for a business purpose, and the categories of third parties with which we have shared personal information;
- the right to request that we delete the personal information we have collected from you or maintain about you;
- the right to correct inaccurate personal information that we maintain about you;
- the right to limit the use and disclosure of sensitive personal information; however, note that we do not use or disclose sensitive personal information in a manner that would trigger such right under applicable local data protection laws;
- the right to opt out of our sale(s) or sharing of your personal information, or use of your personal information for targeted advertising (if any);
- if we reject your request to exercise a privacy right, under certain local data protection laws you may have the right to appeal our rejection by contacting us as explained in the “How to Contact Us” section; and
- the right not to receive discriminatory treatment for the exercise of your privacy rights.
You may designate an authorized agent to make a request on your behalf. You can do this by authorizing your agent to access your ClassPass account and making a request on your behalf by contacting us as explained in the “How to Contact Us” section. Before responding to your request, we must first verify your identity using the personal information you recently provided to us. You must provide us with your full name and email address. We will take steps to verify your request by matching the information provided by you with the information we have in our records. In some cases, we may request additional information in order to verify your identity, or where necessary to process your request. If we are unable to verify your identity after a good faith attempt, we may deny the request and, if so, will explain the basis for the denial. We respond to all requests we receive from individuals wishing to exercise their data protection rights in accordance with applicable data protection laws.
Cookie Notice
Last Updated: December 20, 2019
This Cookie Notice explains how ClassPass and its subsidiaries (collectively “ ClassPass”, “ we”, “ us”, and “ ours” use cookies and similar technologies to recognise you when you visit our websites and use our mobile applications (“ Site”). It explains what these technologies are and why we use them, as well as your rights to control our use of them.
What are cookies?
Cookies are small data files that are placed on your computer or mobile device when you visit a website. Cookies are widely used by website owners in order to make their websites work, or to work more efficiently, as well as to provide reporting information. Cookies set by the website owner (in this case, ClassPass) are called "first party cookies". Cookies set by parties other than the website owner are called "third party cookies". Third party cookies enable third party features or functionality to be provided on or through the website (e.g. like advertising, interactive content and analytics). The parties that set these third-party cookies can recognize your computer both when it visits the website in question and also when it visits certain other websites.
Why do we use cookies?
We use first party and third-party cookies for several reasons. Some cookies are required for technical reasons in order for our Sites to operate, and we refer to these as "essential" or "strictly necessary" cookies. Other cookies also enable us to track and target the interests of our users to enhance the experience on our Websites. Third parties serve cookies through our Sites for advertising, analytics and other purposes. This is described in more detail below.
First and third-party cookies served through our Sites and the purposes they perform are described below:
Essential website cookies: These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our Sites and to use some of its features, such as access to secure areas.
Performance and functionality cookies: These cookies are used to enhance the performance and functionality of our Sites but are non-essential to their use. However, without these cookies, certain functionality may become unavailable.
Analytics and customization cookies: These cookies collect information that is used either in aggregate form to help us understand how our Sites are being used or how effective our marketing campaigns are, or to help us customize our Sites for you.
Advertising cookies: These cookies are used to make advertising messages more relevant to you and they perform functions like preventing the same ad from continuously reappearing and in some cases selecting and displaying advertisements to you across the internet that are based on your interests.
Social networking cookies: These cookies are used to enable you to share pages and content that you find interesting on our Sites through third party social networking and other websites. These cookies may also be used for advertising purposes too.
What about other tracking technologies?
Cookies are not the only way to recognize or track visitors to a website. We may use other, similar technologies from time to time, like web beacons (sometimes called "tracking pixels" or "clear gifs"). These are tiny graphics files that contain a unique identifier that enable us to recognize when someone has visited our Sites or opened an e-mail that we have sent them. This allows us, for example, to monitor the traffic patterns of users from one page within our Sites to another, to deliver or communicate with cookies, to understand whether you have come to our Sites from an online advertisement displayed on a third-party website, to improve site performance, and to measure the success of e-mail marketing campaigns. In many instances, these technologies are reliant on cookies to function properly, and so declining cookies will impair their functioning.
Our mobile applications may include third-party application software development kits that provide mobile performance and analytics data, bug reporting features, and APIs to third parties that help provide the Site, for social media functionality, and for marketing and advertising.
Does ClassPass serve targeted advertising?
As described above, third parties may serve cookies on your computer or mobile device through the Sites to serve advertising. These companies may use information about your visits to this and other websites in order to provide relevant advertisements about goods and services that you may be interested in. They may also employ technology that is used to measure the effectiveness of advertisements. This can be accomplished by them using cookies or web beacons to collect information about your visits to this and other sites in order to provide relevant advertisements about goods and services of potential interest to you. The information collected through this process does not enable us or them to identify your name, contact details or other personally identifying details unless you choose to provide these.
How can I control cookies?
You have the right to decide whether to accept or reject cookies. You can exercise your cookie preferences for certain third-party cookies by clicking on the appropriate opt-out links provided above. You can also set or amend your web browser controls to accept or refuse cookies. If you choose to reject cookies, you may still use our Site though your access to some functionality and areas of our website may be restricted, you may worsen your overall user experience, since it will no longer be personalized to you and it may also stop you from saving customized settings like login information. As the means by which you can refuse cookies through your web browser controls vary from browser-to-browser, you should visit your browser's help menu for more information. To revoke consent, users may disable cookies by modifying their browser settings. The links listed below provide more information about what cookies are installed, how to allow, block or remove installation from your computer. Depending on which browser you use, the user may follow these links:
- Firefox: https://support.mozilla.org/en-US/products/firefox/protect-your-privacy/cookies
- Chrome: http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=es&answer=95647
- Safari: http://support.apple.com/kb/ph5042
- Explorer: http://windows.microsoft.com/es-es/windows7/how-to-manage-cookies-in-internet-explorer-9
In addition, most advertising networks offer you a way to opt out of targeted advertising. If you would like to find out more information, please visit http://www.aboutads.info/choices/, https://www.networkadvertising.org/, or http://www.youronlinechoices.com. Please bear in mind that there are many more networks listed on that site than those that we use on our Website.
We use Google cookies for analytics and marketing purposes. You can opt-out of Google tracking through Google Ads Settings, Ad Settings for mobile apps, or any other available means. Google also provides a Google Analytics opt-out plug-in for the web.
What is Do Not Track (DNT)?
DNT is a concept that has been promoted by regulatory agencies such as the U.S. Federal Trade Commission (FTC), for the Internet industry to develop and implement a mechanism for allowing Internet users to control the tracking of their online activities across websites by using browser settings. The World Wide Web Consortium (W3C) has been working with industry groups, Internet browsers, technology companies, and regulators to develop a DNT technology standard. While some progress has been made, it has been slow. No standard has been adopted to this date. As such, ClassPass does not generally respond to "do not track" signals.
How often will this Cookie Notice be updated?
We may update this Cookie Notice from time to time in order to reflect, for example, changes to the cookies we use or for other operational, legal or regulatory reasons. Please therefore revisit this Cookie Notice regularly to stay informed about our use of cookies and related technologies.
The date at the top of this Cookie Notice indicates when it was last updated.
Where can I get further information?
If you have any questions about our use of cookies or other technologies, please contact us here.